Μερικά tip για πιο ξεκούραστο διάβασμα των παιδιών ...και για τα παιδιά και για τις μαμάδες!

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε για τα καλά και τουλάχιστον εμείς, που η κόρη μου είναι Β' Δημοτικού, ξεκίνησαν για τα καλά! Δηλαδή, αντιγραφή, ορθογραφία, ασκήσεις σε φωτοτυπίες, διάβασμα κλπ. Επίσης, παράλληλα ξεκίνησε και ο γιος μου που πάει φέτος στην Α' Δημοτικού με την πρώτη του άσκηση ...να γράψει αρκετές φορές το όνομά του.

Με λίγα λόγια ήταν η πρώτη ημέρα που και τα δύο παιδιά είχαν να κάνουν ασκήσεις στο σπίτι για την Δευτέρα. Είναι η αρχή, έχουν ενθουσιασμό και θέλανε με το που έρθουν από το σχολείο και φάγαμε το μεσημέρι να κάτσουν να τις κάνουν. Όπως καταλαβαίνετε ήμουν από το ένα δωμάτιο στο άλλο ...Μαμά ο ένας, μαμά η άλλη... Αλλά... τις τελειώσανε σε χρόνο ρεκόρ!! Ναι ναι!!

Ανακάλυψα όμως μερικά tip για να γίνουν τα πράγματα λίγο πιο εύκολα. Ίσως βοηθήσουν κι εσάς...

Η κόρη μου μιας και είχε τα περισσότερα μαθήματα και κατά κάποιο τρόπο μπορεί από πέρυσι να κάνει μόνη της τις ασκήσεις, της είπα να τελειώνει μία μία σελίδα και μετά να με φωνάζει να τα βλέπουμε μαζί.
Εν το μεταξύ έριχνα μερικές ματιές στον μικρό...

Εδώ να πω ότι πάντοτε πίστευα πως δεν πρέπει να είμαι από πάνω από τα παιδιά για κανένα λόγο, παρά μόνο εάν κι εφόσον το ζητήσουν κι αυτά.

Με τον μικρό τώρα, μιας και ήταν η πρώτη φορά που έκανε κάτι τέτοιο (εργασία στο σπίτι;; τι είναι αυτό;;), είχε λίγο αγχωθεί και περισσότερο ενθουσιαστεί. Δηλαδή, για αρκετή ώρα έκανε γύρω γύρω με την καρέκλα του με τα ροδάκια, πήγαινε ερχόταν κι άλλα τέτοια. Γενικά είναι νευρικό και υπερκινητικό παιδί! Οπότε, δεν έδωσα σημασία στην ενέργειά του αυτή και τον ενθουσιασμό και προσπαθούσα να τραβήξω την προσοχή του στην άσκηση που έπρεπε να γράψει κάθε γράμμα στην σωστή γραμμή και ύψος.
Βάλαμε ένα μικρό ρολογάκι στο γραφείο και βάλαμε όριο... πως σε μισή ώρα θα έπρεπε να γράψει περίπου 10-15 φορές το όνομά του. Έτσι δεν θα ξεφεύγαμε από τον χρόνο...
Σβήσαμε αρκετές φορές στην αρχή, αλλά πάντα εστίαζα στο τι είχε κάνει σωστά.΄
Έτσι έγινε περισσότερο παιχνίδι και του έδινα ερεθίσματα για να το κάνει ακόμη καλύτερα, παρά υποχρέωση!

Το αποτέλεσμα ήταν περισσότερο από ικανοποιητικό, μιας και ευχαριστήθηκε και ο ίδιος με τον εαυτό του αλλά και χάρηκε που τα είχε καταφέρει! Πάνω από όλα το διασκέδασε!


Μπορεί το πήγαινε έλα το δικό μου από δωμάτιο σε δωμάτιο να ήταν μερικές φορές κουραστικό και ίσως εκνευριστικό, ειδικά όταν άφηνα στην μέση κάποια δουλειά που έκανα. Αλλά...

  1. Για να βοηθήσω κι εγώ εμένα, απλά άφησα στην άκρη την όποια δουλειά που έκανα και απλά περίμενα να με φωνάξει κάποιο από τα παιδιά.
  2. Υπενθύμιζα στον εαυτό μου ότι είναι η αρχή, θέλουν περίοδο προσαρμογής, δεν είναι απαραίτητο να είναι όλα τέλεια, άψογα, και στην πένα που λέμε. Ειδικά όσο αφορά το Πρωτάκι!
  3. Εάν ήμουν εγώ ήρεμη και ψύχραιμη και το διασκέδαζα, τότε κι αυτά κάνανε και νιώθανε το ίδιο!

Για αυτό το λόγο και όλες οι εργασίες γίνανε σε πολύ γρήγορο χρόνο και με διάθεση στα ύψη!!!

Τώρα θα μου πείτε ότι είναι οι πρώτες ημέρες... Ναι. Θέλω να πιστεύω πως θα συνεχίσουμε έτσι και μετά!!

Εάν έχετε κι εσείς κάποια συμβουλή για αυτές τις ώρες διαβάσματος παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας.



 

4 σχόλια:

  1. Έχω ακριβώς τις ίδιες ηλικίες και σε νιώθω απόλυτα.
    Άλλα κολπάκια που μας ψυθίρισε η δασκάλα:
    - Να κάθονται για διάβασμα με το που επιστρέψουν στο σπίτι. Επειδή συνήθως είναι πεινασμένα εκείνη την ώρα τους δίνω λίγο φρούτο και τρώμε μεσημεριανό μία ωρίτσα πιο μετά όλοι μαζί για συμπαράσταση.
    - Να είμαι μαζί τους στο χώρο, αλλά να μην κάθομαι δίπλα. Έτσι κάνω μικρές υπενθυμίσεις όταν ξαχνιούνται, αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουν να διαβάζουν μόνα.
    - Τέλος, υπάρχει σαν βοήθημα και ο πίνακας (αυτοσχέδιος) με τα αυτοκόλλητα με σκρατς για να κολλάνε δίπλα σε κάθε μάθημα που τελειώνουν, αντιγραφή, ανάγνωση κτλ. Είναι για παιδάκια πιο κινητικά που χάνουν τη σειρά τους και δεν ξέρουν από πού να πιάσουν το διάβασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν ως προς το 1ο συμφωνώ απόλυτα! Το 3ο σίγουρα θα το δοκιμάσω για τον υιό μου μιας και υπερ-κινητικός! Όσο για το 2ο ...το είχα δοκιμάσει στις αρχές πέρυσι αλλά ειλικρινά δεν με βόλεψε, γιατί ήξερε ότι με είχε τόσο κοντά της στο ίδιο δωμάτιο δλδ, και έτσι με κάθε ευκαιρία θα με ρωτούσε την κάθε λεπτομέρεια ...όταν πλέον άλλαξα τακτική και πήγαινα σε άλλο δωμάτιο μέχρι να τελειώσει τουλάχιστον την 1η σελίδα, συγκεντρωνόταν καλύτερα. Ίσως είναι και ανάλογα το παιδί βέβαια!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές!!! Καλή μας δύναμη Marian!!!

      Διαγραφή
  2. Καλή χρονιά και στα δυο παιδάκια. Εμας παλι ο μεγάλος θα παει τριτη και διαβάζει σχεδον μονος του. Απλά εχει κολλήσεις και το προνηπιακι από διπλα που θελει να ακουει και να μαθαινει!!! Χτες του μαθαινε την αγγλική αλφαβήτα. Παντως πρέπει να ειναι ανεξάρτητα αλλά να ελεγχουμε και να βοηθάμε οποτε χρειαζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλή σχολική χρονιά στα παιδάκια μας!! Είναι πολύ καλό όταν το μικρότερο δείχνει ενδιαφέρον και το μεγαλύτερο το βοηθάει!! Όσο είναι έτσι άσε τα να είναι μαζί!! Αυτό το είχαμε κι εμείς όταν ο μικρός ήταν νήπιο και η μεγάλη Α', ήταν μέσα στο δωμάτιο και παρακολουθούσε!! Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες, πως πρέπει να τα ελέγχουμε και να τα βοηθάμε!! Φιλιά!!

      Διαγραφή

Your comments make me smile :-)

Από το Blogger.