"Είναι δικό μου!", "Όχι, δικό μου είναι, δώστο μου!"


Για πείτε μου πιο είναι το πιο συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζεται όταν έχετε δύο παιδάκια στο σπίτι; Εμένα είναι οι τσακωμοί για τα παιχνίδια. Μπορεί να έχουν ίδια παιχνίδια. Μπορεί να έχουν πολλά παιχνίδια. Αλλά ως δια μαγείας όταν κάποιο θέλει ένα συγκεκριμένο παιχνίδι θα το θέλει και το άλλο. Κι εκεί αρχίζει το "πανηγύρι"!

Τι κουβέντες έχουμε κάνει, τι ιστορίες έχουμε πει, κάθε ημέρα θα έρθει η ώρα για το ποιος θα πρωτοπαίξει με ένα συγκεκριμένο παιχνίδι.

Από όταν ήρθε το δεύτερο παιδί σπίτι, αλλά και όσο υπήρχε μόνο του το ένα, θέλω να μοιράζονται τα πράγματά τους. Μπορεί να είναι δικά τους αλλά τα μοιραζόμαστε με τους άλλους. Με όλα τα παιδάκια που έρχονται σπίτι για να παίζουν όλοι μαζί. Επιπλέον και στην καθημερινότητά τους να μοιράζονται μεταξύ τους. 

Είμαι κατά του να παίρνεις δύο ίδια παιχνίδια στα αδέρφια για να μην μαλώνουν. Αργότερα στην ζωή τους πως θα το αντιμετωπίσουν; Και μην μου πείτε "όταν μεγαλώσουν θα καταλάβουν", γιατί τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά και συνεχίζουν όπως έχουν μάθει. Επίσης, δεν υπάρχει θέμα ότι "εσύ είσαι πιο μεγάλη από τον αδερφό σου". Τα παιδιά είναι ίσα. Οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις αλλάζουν ανάλογα την ηλικία του παιδιού και το πόσο μπορεί να αντιληφθεί.

Υπάρχουν συχνά στιγμές που μαλώνουν για ένα παιχνίδι. Η αντιμετώπισή μου είναι να τα κάνω να σταματήσουν τις φωνές και να με ακούσουν. Με ήρεμο τόνο προσπαθώ να τα πείσω να κάνουν διάλογο μεταξύ τους. Να αποφασίσουν εκείνα το πως θα παίξουν με το συγκεκριμένο παιχνίδι. 

Ένα παράδειγμα είναι ότι κάθε ημέρα θα δούμε παιδικά στην τηλεόραση ή από DVD. Έχουμε βάλει ένα σύστημα να διαλέγει πρώτα ο ένας και μετά ο άλλος το έργο που θα δουν. Έτσι έχουμε αποφύγει τις αντιπαραθέσεις. Το κλειδί σε όλα αυτά είναι ο διάλογος.

Υπάρχουν παιδιά που έχουν γίνει πολύ κακομαθημένα και ιδιότροπα. Πιστεύω σε ηλικία που το παιδί αντιλαμβάνεται τι έχει κάνει λάθος και τι όχι, ότι και η τιμωρία είναι ένα μέσον. Όταν λέω τιμωρία, εννοώ μερικά λεπτά στο σημείο τιμωρίας, αφαίρεση ενός αγαπημένου παιχνιδιού ή δραστηριότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Your comments make me smile :-)

Από το Blogger.