Η ντροπή, της Annie Ernaux

Η εμπειρία και η δύναμη μιας βίαιης ανάμνησης που αντέχει στον χρόνο και καθορίζει την τροχιά μιας ζωής.

Η ντροπή, της Annie Ernaux

Με τη συναισθηματικά πλούσια φωνή της σπουδαίας λογοτεχνίας, η βραβευμένη με Νόμπελ Λογοτεχνίας Annie Ernaux προσφέρει έναν δυνατό στοχασμό για την εμπειρία και τη δύναμη μιας βίαιης ανάμνησης που αντέχει στον χρόνο και καθορίζει την τροχιά μιας ζωής.

«Ο πατέρας μου προσπάθησε να σκοτώσει τη μητέρα μου μια Κυριακή του Ιούνη, νωρίς το απόγευμα»: το βιβλίο είναι η ιστορία μιας δωδεκάχρονης, αφορά όμως και την αφηγήτρια, μια ώριμη γυναίκα, την ίδια τη συγγραφέα. Η βίαιη στιγμή ζει μέσα της. Το τραύμα έρχεται σε μια εποχή που ακόμα νιώθει τόσο κοντά στους γονείς της, ώστε η επαπειλούμενη βίαιη πράξη να της είναι ακατανόητη. Τη σχίζει σαν τσεκούρι. Χρόνια αργότερα η πληγή είναι ακόμα εκεί, όμως η ύπαρξή της ολόκληρη έχει θρέψει γύρω της σαν το δέντρο που, αν και χτυπήθηκε από κεραυνό, επιβίωσε.

Ανέκαθεν είχα την επιθυμία να γράψω βιβλία για τα οποία μου είναι αδύνατον να μιλήσω στη συνέχεια, βιβλία που κάνουν για μένα το βλέμμα του άλλου ανυπόφορο. Αλλά ποια ντροπή να μου προξενήσει η συγγραφή ενός βιβλίου το οποίο επιζητεί να φανεί αντάξιο των όσων βίωσα στα δώδεκά μου χρόνια.

Annie Ernaux

Το βιβλίο κυκλοφορεί από metaixmio.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Your comments make me smile :-)

Από το Blogger.