Gossip? No, thanks

11:03 π.μ.
Κάποια πράγματα δεν μου αρέσουν καθόλου, τα αποφεύγω όσο μπορώ! Ένα από αυτά είναι το κουτσομπολιό! Άπαξ και ένας άνθρωπος κουτσομπολέψει κάποιον άλλον σε εμένα, άλλο τόσο ο ίδιος άνθρωπος θα κουτσομπολέψει κι εμένα σε κάποιον άλλον. Δεν υπάρχει καλό και κακό κουτσομπολιό. Το κουτσομπολιό είναι ένα και είναι κακό.
Ειδικά αυτήν την περίοδο και συγκεκριμένα τα τελευταία 2 χρόνια, κατακλυζόμαστε από πολλές πληροφορίες. 

Πίνακας από Eileen Goldenberg

Ο Σωκράτης είχε πει κάτι πολύ διδακτικό σχετικά με το κουτσομπολιό. Μια μέρα λοιπόν, ήρθε κάποιος να βρει τον σπουδαίο φιλόσοφο και του είπε: 


-Ξέρεις τί έμαθα για έναν φίλο σου;

-Μια στιγμή, απάντησε ο Σωκράτης. Πριν μου πεις, 
θα ήθελα να σου κάνω το τεστ της τριπλής διύλισης.

-Τριπλής διύλισης;

-Ναι, αποκρίθηκε ο Σωκράτης. Πριν μου πεις ο,τιδήποτε σχετικά με τους άλλους, 
είναι καλό να πάρουμε λίγο χρόνο για να φιλτράρουμε τί εννοείς. 
Αυτό το λέω το τεστ τριπλής διύλισης. 
Το πρώτο είναι η ΑΛΗΘΕΙΑ. Έχεις τσεκάρει εάν αυτό που θες να μου πεις είναι αλήθεια;

-Όχι, μόνο το άκουσα.

-Πολύ καλά. Άρα, δεν ξέρεις εάν είναι αλήθεια. 
Προχωράμε στη δεύτερη διύλιση, αυτό της ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ. 
Αυτό που θες να μου πεις για τον φίλο μου, είναι κάτι καλό;

-Ω, όχι! Αντιθέτως! 

-Άρα, ρωτάει ο Σωκράτης, θες να μου πεις κάτι άσχημο για έναν φίλο μου, 
αλλά δεν ξέρεις εάν όντως είναι αλήθεια; 
Ίσως περάσεις το τεστ με τη τρίτη διύλιση, 
αυτό της ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ. 
Είναι χρήσιμο αυτό που θες να μου πεις για τον φίλο μου; 

-Βασικά όχι. 

-Άρα, κατέληξε ο Σωκράτης, αυτό που θες να μου πεις 
δεν ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο. Γιατί να μου το πεις;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Your comments make me smile :-)

Από το Blogger.