Οργανώστε την κουζίνα Vol1

8:31 μ.μ.
Σαν άνθρωπος μου αρέσει η τακτοποίηση ... σε όλα! Πόσο μάλλον στην κουζίνα του σπιτιού που για να μαγειρέψω αν μη τι άλλο θα πρέπει  πρώτα από όλα να είναι καθαρή, συμμαζεμένη, και τακτοποιημένη! Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει όλα να βρίσκονται στην θέση τους για να ξέρω ανά πάσα στιγμή που έχω τι και να το χρησιμοποιώ. Δεν με ζαλίζει ο πανικός που μπορεί να επικρατεί από πιάτα άπλυτα κλπ. Έτσι επικεντρώνομαι στο να δημιουργώ, γιατί η μαγειρική είναι μία τέχνη δημιουργίας, κι όσο πιο καλά την κάνεις είναι και πιο νόστιμη!

Να δούμε όμως μερικούς τρόπους που μπορούμε να έχουμε τα πάντα στην κουζίνα μας τακτοποιημένα. 

Προσωπικά μιλώντας πάντα, μου αρέσει τα μπαχαρικά να βρίσκονται το κάθε ένα στο δικό του διάφανο βαζάκι. Έτσι βλέπω τι περιέχει μέσα, δεν μπλέκομαι στον πανικό να ψάχνω μέσα στον χαμό από σακουλάκια με λαστιχάκια και είναι πολύ πιο εμφανίσιμο. Επίσης, ειδικά τα μπαχαρικά φροντίζω να είναι σε κάποιο ντουλάπι ή σταντ μπαχαρικών όσο πιο κοντά στην κουζίνα μου. Έτσι αποφεύγω να διανύω άσκοπες μετακινήσεις πέρα-δώθε. 


Το ίδιο και με τις κουτάλες, πιρούνες, σπάτουλες, κλπ όλα αυτά τα βοηθητικά εργαλεία που μου χρησιμεύουν στο μαγείρεμα, προτιμώ να τα έχω επίσης κοντά στην κουζίνα όπου μαγειρεύω. Το καλύτερο να τα έχω κρεμασμένα σε σταντ στον τοίχο. Ή ακόμη και σε βάζο μεγάλο μέσα.

Ένα κόλλημά μου θα έλεγα ότι είναι η τοποθέτηση των πιάτων. Και τι εννοώ. Από αριστερά προς τα δεξιά θα ξεκινήσω στο σταντ των πιάτων μέσα στο ντουλάπι από τα ρηχά συνήθως μεγάλα πιάτα, μετά στα βαθιά και τέλος στα μικρά. Οι σαλατιέρες προτιμώ να είναι ξεχωριστά είτε σε ράφι πάνω από την πιατοθήκη ή σε διπλανό ντουλάπι. Και πάντα πάνω από τον νεροχύτη.

Τα μαχαιροπίρουνα στο συρτάρι θέλω να είναι τακτοποιημένα κι όχι απλά ριγμένα μέσα. Γι' αυτό το λόγο έχω τις ειδικές θηκούλες για μαχαιροπίρουνα. Ή εναλλακτικά, εάν έχετε κρατήσει την βαλιτσούλα όταν αγοράσατε τα μαχαιροπίρουνα, μπορείτε να αφαιρέσετε από μέσα το μαλακό υλικό και να το τοποθετήσετε μέσα στο συρτάρι. Το χειρότερό μου να ψάχνω ανάμεσα σε ανακατεμένα μαχαιροπίρουνα για να βρω ένα μικρό κουταλάκι για παράδειγμα!

Καλό είναι να κρατάμε τα λαστιχάκια ή ακόμη και κορδελίτσες. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να χρειαστεί να δέσεις! Τα φυλάω πάντα σε διάφανα βαζάκια, ξεχωριστά τα λαστιχάκια από τις κορδελίτσες, και φυσικά μέσα σε ντουλάπι ειδικά για τέτοια διάφορα πράγματα δευτερεύοντα που όμως μπορεί να είναι αναγκαία κάποια στιγμή στην κουζίνα. 

Το χειρότερό μου, δεν μου αρέσει να βλέπω συσκευές που δεν χρησιμοποιώ πάνω στους πάγκους. Θέλω όσο το δυνατόν περισσότερο ελεύθερο χώρο για να μπορώ να κινηθώ. Έτσι το νοιώθω πιο καθαρό σαν χώρο! 

Εξαίρεση μοναδική και σημαντική η καφετιέρα που πάντα μα πάντα θα είναι πάνω στον πάγκο να είναι έτοιμη για φρέσκο γαλλικό καφέ! Εντάξει, παραδέχομαι και μία πιατέλα με βουτήματα, γλυκάκια, κεκάκια για συνοδεία στον καφέ :)  


2 σχόλια:

  1. Για να οργανώσω την κουζίνα όπως θέλω θα ήθελα τουλάχιστον 40 τετραγωνικά κουζίνα! Προς το παρόν βολεύομαι με αυτήν που έχω μιας και νοικιάζουμε αλλά την οργανώνω ευβλαβικά!!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kathy καλημέρα! Δεν διαφωνώ! Κι εγώ μια από τα ίδια. Μικρή κουζίνα. Αλλά με τους χώρους που έχω προσαρμόζουμε και τα πράγματα. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι μεγάλο για να είναι τακτοποιημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Your comments make me smile :-)

Από το Blogger.