Η σημασία της συγγνώμης.


Πόσο συχνά λέμε συγγνώμη, και ακόμη, πόσο πιο συχνά έχουμε πραγματικά μετανοιώσει για κάτι. Έστω και άθελά μας μπορεί να έχουμε πληγώσει κάποιον. Πότε ζητάμε συγγνώμη και πότε συγχωρούμε τόσο τους άλλους, όσο και τον ίδιο μας τον εαυτό;

Για να συγχωρήσω κάποιον θα πρέπει να νιώσω ότι έχει μετανοιώσει ο ίδιος πραγματικά για αυτό που έχει κάνει. Διαφορετικά, ποιος ο λόγος; 

Τι γίνεται όταν πρόκειται για τον ίδιο μας τον εαυτό; Πόσο εύκολα τον συγχωρούμε;

Είμαι ο πιο αυστηρός κριτής του εαυτού μου έχω να πω. Είναι στιγμές που δεν τον συγχωρώ και το παλεύω για να μπορέσω να ηρεμήσω με την συνείδησή μου. Μπορεί όχι απαραίτητα να έχω πληγώσει κάποιον άλλον, αλλά τον ίδιο τον εαυτό. 


"Ο χειρότερος εχθρός είναι ο εαυτός σου".

Εάν ο χειρότερος εχθρός είναι ο εαυτός μου τότε καλύτερα να καταφέρω να τον κάνω τον καλύτερό μου φίλο, να τον έχω όσο πιο κοντά γίνεται, να τον προσέχω και να φροντίσω να μην επαναλάβω τα ίδια λάθη για να μην τον ξανά πληγώσω.

Όσο το κάνω αυτό, τα αποτελέσματα θα φανούν και στους γύρω μου. Δεν είναι τυχαίο πως όταν νιώθεις καλά με τον εαυτό σου τότε είσαι καλά και με τους γύρω σου. 

Ας μην είμαστε αυστηροί κριτές του εαυτού μας άρα και των γύρω μας. Ας χρησιμοποιούμε την συγγνώμη συνετά και να σκεφτόμαστε διπλά μερικές φορές πριν ενεργήσουμε ή πούμε κάτι. Ίσως έτσι κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο, ξεκινώντας από εμάς τους ίδιους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Your comments make me smile :-)

Από το Blogger.